Handel bez wątpienia przenosi się do internetu, czasem zdarza się, że przejazd na drugi koniec miasta jest mniej opłacalny niż wysyłka kurierska. Coraz większa liczba sprzedawców detalicznych posiadających sklepy stacjonarne decyduje się na wejście do internetu. W tym artykule znajdują się podstawowe informacje techniczne, które pozwolą zorientować się czytelnikowi w temacie zakładania sklepu internetowego.
Określenie potrzeb
Wybór odpowiednich usług uzależniony jest od kilku czynników. Do najważniejszych należą: skala prowadzonej działalności oraz dostępny budżet. Warto tak dobrać produkty, aby inwestycja nie nadwyrężyła znacząco budżetu firmy, nie pozbawiając przy tym nabywcy niezbędnych funkcjonalności i jakości działania.
Domena
Dobra domena to jedna z najważniejszych składowych rozpoznawalności sklepu. Budzące zaufanie wśród klientów rozszerzenie takie jak .com czy .pl pozwoli na szybszy rozwój nowego sklepu. Pierwsza część adresu powinna być łatwa w wymowie i kojarząca się z produktami oferowanymi w sklepie, wymyślanie autorskiej nazwy własnej, która nie może zostać powiązana z asortymentem to dosyć ryzykowny krok, który może wiele kosztować właściciela.
Hosting
Aby strona działała szybko i nie była podatna na przeciążenia musimy skorzystać z usług doświadczonej i odpowiedzialnej firmy. Planując sklep o dużym zasięgu warto zainteresować się usługą hostingu bez limitu transferu, taka usługa dostępna jest pod adresem https://progreso.pl/hosting/. Zaproponowane rozwiązanie zabezpiecza nas przed problemami z dostępnością witryny dla klientów. Duży ruch związany z otwarciem lub promocjami może spowodować przeciążenie i w efekcie strona nie będzie dostępna dla odwiedzających, a to przecież spora strata pieniędzy i obniżenie reputacji. Zapewnienie sobie nielimitowanego transferu w planie hostingowym daje gwarancję, że taka sytuacja nie zdarzy się na naszej stronie. Dodatkowym atutem wspomnianej firmy jest to, że opierają swoje serwery o dyski SSD, co znacznie przyspiesza ich działanie.
Oprogramowanie sklepu
Do wyboru mamy wiele możliwości, począwszy od wtyczek do systemu Wordpress przez sklepy abonamentowe, aż po autorskie systemy. Dla sklepów nie posiadających szerokiego asortymentu dobrym rozwiązaniem jest Wordpress, który po aktywacji odpowiedniej wtyczki zamienia się w całkiem przyzwoity sklep internetowy. Podstawową wadą takiego rozwiązania jest trudność ekspozycji dużej ilości produktów. Do obsługi bardziej rozbudowanych sklepów można stosować system Presta. Najlepszym jednak rozwiązaniem jest użycie autorskiego systemu CMS dla sklepów. Jednym z najlepszych twórców dedykowanego oprogramowania w Polsce jest agencja interaktywna TeamSolution. Ich autorski system CMS jest nie tylko bardzo szybki i bezpieczny, ale również intuicyjny i łatwy w obsłudze.