Przed zakupem sprzętu gospodarstwa domowego, zalecamy do skorzystania z kilku porad. Sprzęt AGD jest dziś nietani, a każdy z nas kupując tego typu produkty inwestuje większą sumę pieniędzy z chęci otrzymania w zamian wysokiej jakości sprzęt.
Jednym z najważniejszych punktów jest zapewne zaciągnięcia opinii zarówno o produkcie, który chcemy kupić, ale również sklepu internetowego, który będzie potencjalnym sprzedającym. Dzięki PRETIA mogą Państwo jeszcze dodatkowo uzupełnić swoją wiedzę po przez różnego rodzaju testy czy recenzje.
Pod czas użytkowania naszego serwisu system automatycznie będzie prezentował Ci opinie, testy czy recenzje dopasowane do kategorii, którą jesteś zainteresowany.
Kolejnym ważnym etapem zakupów w interencie jest zwrócenie uwagi na kod producenta, często pralki różnią się tylko jedną literką w modelu producenta, a okazuje się że owa literka odpowiedzialna jest np. za ważenie prania czy inne dodatkowe opcje. Nasz serwis prezentuje Państwu dokładne opisy, które dopasowane sa właśnie do kodu producenta, co daje Ci pewność, że produkt z danym kodem posiada właściwie pobrane parametry techniczne.
Gwarancja! To jest najważniejsze, bo przecież nie chcesz wydać, często kilku dziesiąt tysięcy złoty na wymażoną kuchnie, a później borykać się z problemami nie uznania gwarancji. Ważne tutaj jest, aby dopilnować sprawy dosłania dokumentów finansowych przez sprzedawce, upewnij się, że wysyłane są razem z produktem. Często dokumenty finansowe wysyłane są osobno pocztą. W miarę możliwości staraj się wybierać sklepy, który dosyła jednak paragon/fakturę razem z produktem, zakończy to szybciej proces sprzedaży.
Transport kurierem produktów wielkogabarytowych. Pamiętaj, zawsze masz prawo sprawdzić dokładnie produkt, niezależnie czy to RTV czy AGD, IT w obecności kuriera. Kurier w razie jakichkolwiek uszkodzeń jest twoim świadkiem i to właśnie z nim będziesz w razie uszkodzenia zewnętrznego (nie wliczane są w to uszkodzenia mechaniczne) sporządzał protokuł uszkodzenia/szkody. Często kurierzy "nie mają czasu" i proponują, że w razie czego wrócą się jakby coś było nie tak i sporządzą protokół szkody. Nie zgadzaj się na to, to jego obowiązek. Nie odbieraj takiego sprzętu, karz go od razu wysłać do nadawcy/sprzedawcy i niezwłocznie nawiąż kontakt ze sprzedawcą w celu ustalenia czy wyślę nowy produkt czy zwróci pieniądze, np. w przypadku braku stanów magazynowych. Czym szybciej zareagujesz - tym szybciej otrzymasz zwrot pieniędzy czy nowy produkt. Tak samo postępuj w przypadku mniejszych produktów (paczek).
Prawda o kupywaniu w internecie, a sklepy stacjonarne. Tutaj chcemy tylko zwrócić uwagę, że nie ma tak naprawdę żadnych dodatkowych problemów spowodowanych zakupem np. pralki, lodówki czy dużego telewizora w internecie. Zarówno ta kupiona w popularnych "markecie" jak i tak w internecie jest tym samym produktem z gwarancją producenta. W obu przypadkach jest to produkt wielkogabarytowy i podlega gwarancji DOOR-TO-DOOR. Oznacza to, że nie musimy transportować pralki na własny koszt do pobliskiego sklepu (stosowano takie rozwiązanie przed wzrostem popularności zakupów w internecie), a odwiedza nas seriws producenta czy sklepu (jeżeli wykupiono jakiś typ dodatkowej gwarancji) i kompleksowo zajmuje się naszym problemem - jedyne co musisz posiadać to karta gwarancyjna i dowód zakupu - to właśnie te dokumenty są najważniejsze i muszą zostać dostarczone przez sprzedawcę.